Geschreven door: Jesse Warmerdam Spotify en Deezer, de twee grootste concurrenten voor Apple's nieuwe muziekdienst Apple Music, moeten nu al maatregelen treffen om niet ten onder te gaan aan Apple's nieuwe dienst. Beiden hebben een langere proefperiode ingesteld, om de concurrentie met Apple aan te kunnen. Spotify: verdubbelde proefperiodeSpotify heeft tot nu toe altijd een Premium-proefperiode van 30 dagen gehad. Deze 30 dagen kun je de betaalde versie van de dienst gratis uitproberen, om zo na deze maand te beslissen of je met de dienst door wilt gaan. Spotify heeft deze proefperiode nu verdubbeld naar 60 dagen, om zo te kunnen blijven concurreren met Apple Music, dat een proefperiode van 90 dagen heeft. Apple Music is momenteel de enige dienst die een gratis proefperiode van 90 dagen aanbiedt. Wel hebben Spotify en andere diensten een gratis versie, waarop je gratis maar met reclame en andere beperkingen naar muziek kunt luisteren. Deezer: drie maanden voor €0,99Ook Deezer voelt Apple Music in de nek hijgen, en daarom heeft ook Deezer stappen ondernomen. Vanaf nu kun je drie maanden Deezer uitproberen voor slechts €0,99. Daarmee kiest Deezer voor een andere aanpak dan Spotify en Apple, maar kunnen ze toch nog mee met de concurrentie.
Ook met Deezer kun je voor een bedrag van €14,99 per maand onbeperkt naar meer dan 35 miljoen nummers luisteren. Deze nummers hebben een iets hogere kwaliteit dan in Apple Music en Spotify, maar of je daar als normale muziek-luisteraar iets van merkt, valt te betwijfelen. Meer over Apple Music: Apple Music Comments are closed.
|