Geschreven door: Jesse Warmerdam Het zal je vast niet ontgaan zijn, tenzij je natuurlijk onder een steen hebt gelegen: de mobiele technologie leeft meer dan ooit tevoren. En het is niet die mobiele technologie die zich aan ons aanpast, maar het zijn wij die ons aan deze technologie aanpassen. De mobiele technologie is meer dan alleen onze iPhones of onze, ja inderdaad, Apple Watches. De mobiele technologie is een wereldje, van chips tot displays en van Chinezen die het product maken, tot de consument die het product koopt. Dat de mobiele technologie leeft, hoef ik niet nader te definiëren, maar ik zal toch een aantal voorbeelden geven voor een wat genuanceerder beeld. Vanaf 2005 lijkt deze mobiele wereld aardig op gang. Sindsdien zien we ongeveer elk jaar - en inmiddels al bijna elke maand - iets nieuws, iets verfrissends, iets inspirerends voorbij komen, waarbij we een must-have-gevoel van krijgen. Bovendien zijn dit niet kleine nieuwe dingen, zoals een nieuw kleurtje of een nieuw vormpje, maar échte vernieuwingen, die ook echt onderzoek en nieuwe ondervindingen vereisen. We moeten voor eens en voor altijd stoppen met het vergelijken met vroeger: alles was ooit revolutionair en ongekend, en dat moeten we in zijn waarde laten. Anders kunnen we nu net zo goed allemaal stoppen met het ontwikkelen van technologie, omdat we nu al kunnen zeggen dat het op een dag 'dik', 'lelijk' en 'zo beperkt' gaat zijn. We moeten voort borduren op de mooie dingen die er nu gemaakt worden, zoals we dat de afgelopen jaren gedaan hebben. En stop alsjeblieft allemaal met zeggen dat Apple, Microsoft of enig ander bedrijf in de technologische sector zijn inspiratie en kwaliteit is verloren, want we staan nog steeds jaarlijks versteld van wat voor mooi spul deze bedrijven ons telkens opnieuw weer weten te brengen. Elk jaar opnieuw. Ik kan nu dan ook niet wachten om te zien hoe bijvoorbeeld de Apple Watch er volgend jaar, of nog beter, over twee jaar uit gaat zien. Zal het slimme uurwerkje ook zoveel veranderen als de iPhone dat ooit deed? Of zal de Apple Watch een enorme flop worden, en later bekend gaan staan als het product dat Apple's ondergang betekende? Ik ben erg benieuwd. "Zal de Apple Watch later bekend staan als het product dat Apple's ondergang betekende?" Ik kan het eigenlijk ook niet zeggen. Tot nu toe lijkt het apparaat een succes, maar anno 2015, of eigenlijk anno Internet, kunnen we vrij slecht voorspellen wat wél 'iets' gaat zijn en wat juist níet. En dát is misschien wel waarom de mobiele wereld, en onder andere het internet, zo leuk zijn: voorspelbaar is saai, onvoorspelbaar is leuk. En omdat zowel de mobiele wereld als het internet onvoorspelbaar zijn, is het leuk.
Maar, kunnen we dan helemaal nergens meer van zeggen dat het een succesverhaaltje gaat worden? Natuurlijk wel. We kunnen zelf wel aanvoelen of iets een stap richting succes is, en of iets een yeah is op een schaal van 1 tot yeah. 29/4/2015 01:35:49 am
Nice Post Thanks For Sharing with us keep up it Comments are closed.
|