Geschreven door: Jesse Warmerdam De Apple Watch beslaat inmiddels zo'n driekwart van de smartwatch-markt, na de lancering van het product op 21 april. Dat meldt Strategy Analytics. Uit de gegevens blijkt tevens dat de smartwatch-markt in een jaar tijd meer dan 5x groter is geworden. Uit de gegevens blijkt bovendien dat Samsung dit jaar al een stuk minder horloges heeft verkocht dan dat ze vorig jaar op hetzelfde tijdstip deden. Vorig jaar speelde de Apple Watch nog geen rol in de smartwatch-markt. Het horloge wordt niet door iedereen met open armen ontvangen en velen vinden het te duur en te nutteloos. Toch lijkt er inmiddels meer interesse voor te zijn dan enig ander horloge, waaronder Samsung's Gear-serie en Pebble's horloges. Met de komst van de Apple Watch heeft Samsung een groot deel van zijn aandeel in de markt weg moeten geven. Waar het bedrijf uit Zuid-Korea vorig jaar nog 76% van de markt in handen had, is dat nu slechts 7%. De Apple Watch heeft Samsung's plek ingenomen en heeft nu een aandeel van 75% in de markt, zo schat Strategy Analytics. Naar schatting heeft Apple inmiddels vier miljoen Apple Watches verkocht. Dat ligt in lijn met andere verwachtingen. Apple zelf doet geen uitspraken over cijfers van het horloge, dus zullen we het exacte aantal nooit weten. Toch liet Tim Cook afgelopen week tijdens de Earnings Call van Q2 weten dat de Apple Watch-verkopen in Juni op zijn hoogst waren.
Comments are closed.
|