Apple gaat Apple Music één jaar na de lancering van de dienst al in een nieuw jasje stoppen. De dienst, kenmerkend door de roze met witte interface, zou in de volgende versie intuïtiever moeten zijn. Ook zouden elementen zoals Radio nog meer in de belangstelling moeten komen. Ten minste, zo stelt Bloomberg, na dit gehoord te hebben van personen bekend met de kwestie. Zij blijven anoniem, omdat de nieuwe interface nog niet naar buiten bekend mocht worden.
Naast een nieuw design dat eenvoudiger en intuïtiever zou zijn in gebruik, zou Apple tijdens WWDC 2016 ook een nieuwe marketingstunt uit gaan halen om nieuwe klanten naar de €10,- per maand kostende dienst te trekken. Momenteel heeft Apple Music meer dan 13 miljoen betalende gebruikers, in tegenstelling tot Spotify, die al meer dan 55 miljoen betalende klanten heeft. Apple Music verschilt wel wat van Spotify: van Apple Music kun je alleen gebruik maken, wanneer je betaalt. Spotify heeft ook een vrijblijvend abonnement, waar je echter wel doodgegooid wordt met reclame. Voor het premium-abonnement betaal je ook bij Spotify €10,- per maand. Comments are closed.
|