Geschreven door: Jesse Warmerdam Het komt voor velen als een verassing: de nieuwe kleur iPhone, het roségouden model, gaat als warme broodjes over de toonbank, zo stelt de toonaangevende Apple-analist Ming Chi Kuo. Niet alleen voor vrouwen lijkt het model erg in trek te zijn: ook veel mannen lopen naar huis met het nieuwe apparaat. Dat het apparaat populair zou worden, hadden we wel verwacht, maar dat deze iPhone het grootste deel van de verkopen overneemt, hadden we niet zien aankomen: Meer dan een derde van alle verkopen bestaat dus uit de nieuwe kleur, terwijl er dit jaar uit vier kleuren gekozen kan worden. Roségoud verreweg het populairstHet roségouden model is dus razendpopulair, maar waarom dat precies is, weten ook wij niet. Mogelijk omdat dit een van de weinige punten is waaraan je de nieuwe iPhone kunt onderscheiden, maar waarschijnlijk vooral omdat de kleur roze niet te fel is, maar toch iets uitstraalt. Zoals we al schreven: niet alleen voor vrouwen en meisjes is het model geschikt: ook veel mannen zijn weg van de kleur. Model gericht op de Chinese marktHet roségouden model is vooral gericht op de Chinese markt, die weg is van gouden iPhones. De nieuwe kleur werd speciaal voor deze markt ontworpen, zo zei Apple's CEO Tim Cook laatst in een interview. Dat het model gemaakt is voor die markt, lijkt veel mensen niet in de weg te zitten: ook in Amerika en onze buurlanden Duitsland en Frankrijk is het model razendpopulair.
Comments are closed.
|