Heb je een aankoop gedaan in de App Store, waar je eigenlijk spijt van hebt? Dan kun je eenvoudig je geld terugvragen. Zonder problemen wordt het dan terug op je rekening gestort, terwijl je de app wel kunt blijven gebruiken op het apparaat. In dit artikel leggen we je uit hoe het terugvragen van geld van een app in de App Store werkt. 1. Open iTunes op de Mac/PCOpen iTunes op je Mac of PC. Na het opstarten kies je rechtsboven naast de speler het persoon-teken (zie afbeelding 1.) Uit het menu dat verschijnt, kies je voor 'Accountinformatie'. 2. Open aankoopgeschiedenisHet nieuwe venster dat opent, toont alle gegevens die verbonden zijn aan jouw iTunes-account, ook wel je Apple ID genaamd. Scroll een stukje naar beneden, om je aankoopgeschiedenis te kunnen bekijken. Kies voor 'Alles bekijken' (zie afbeelding 2.) om het juiste venster te openen. 3. Kies de besteldatumIn het venster dat nu verschijnt, zie je een lijst met bestellingen. Hier kun je nog selecteren welk moment je wilt bekijken. Alle apps die je op één dag aankoopt, vallen onder het zelfde groepje: apps worden dus per datum gesorteerd. Heb je het juiste groepje, klik dan helemaal links van de groep op het grijze pijltje. 4. Meld een probleem (deel 1)Nu je de lijst met apps geopend hebt, moet je de juiste app gaan rapporteren bij Apple, zodat je je geld terug kunt krijgen. Klik hiervoor allereerst op 'Meld een probleem', rechtsonder (zie afbeelding 4.). 5. Meld een probleem (deel 2)Nu is het zaak aan te geven, welke app je exact wilt 'retourneren'. Na op 'Meld een probleem' te hebben geklikt bij de vorige stap, verschijnt achter iedere applicatie de tekst 'Meld een probleem'. Klik hier op de de tekst die achter de juiste app staat (zie afbeelding 5.). 6. Log in met je Apple IDNa op de link geklikt te hebben, opent je browser en zal een inlogpagina verschijnen. Controleer of de URL begint met https://, en log in met je Apple ID-gegevens. Klik vervolgens op 'Log in'. 7. Meld het probleemNu verschijnt een menu waarin de app staat waarvan je je geld terug wilt. Apple vraagt hier om een reden waarom je het artikel 'terug' wilt brengen. Kies een antwoord uit het dropdown-menu en beschrijf je reden, en druk vervolgens op 'Verstuur'. Het probleem wordt bij Apple gemeld, en je ontvangt spoedig een bericht dat je geld terug wordt gestort op je rekening.
Apple mag van de EU dit soort verzoeken niet langer weigeren. Heb je een app gekocht, dan heb je dus veertien dagen de tijd hier het geld van terug te vragen, en Apple is dan ook verplicht dit geld terug te geven. Let echter wel op: als je geld terugvraagt van meer dan drie apps binnen een korte periode, dan blokkeert Apple apps die geld kosten voor jouw Apple ID, zodat je niet langer betaalde apps kunt kopen en hier geld van terug kunt vragen; maak er dus geen misbruik van. Comments are closed.
|
Archieven
November 2016
Categorieën
All
Recente Help-artikelen |